امروزه رسانه ها به بارزترین عامل نظم، امنیت اجتماعی، همبستگی و مشارکت مردمی تبدیل شده اند. در این راستا رسانه های جمعی نقش بسیار مهمی در بسترسازی افکار عمومی و تأمین امنیت ایفا می کنند. رسانه ها می توانند مرز بین واقعیت و غیر واقعیت را کدر نموده و اطلاعات را به زیر پرده کشیده و چهره ای مشوش از جرم مجرم و جنایت به نمایش گذارند. بدین سان رسانه ها از طریق ارائه یک چهره نادرست و غیرواقعی در مورد میزان جرم و عملکرد دستگاه عدالت کیفری احساس ناامنی را افزایش داده و مردم را به سمت حمایت از سیاستهای امنیت محور سوق می دهند.
همچنین در این کارگاه به مسئولیت چهرهها در شبکههای اجتماعی در تحقق جرایم علی الخصوص کلاهبرداری اشاره خواهد شد.
شرایط کارگاه نقش تبلیغات و رسانه در تحقق جرم کلاهبرداری :
️با محوریت: نقش تبلیغات و رسانه در تحقق جرم کلاهبرداری
ظرفیت حضوری محدود
کارگاه به صورت “آنلاین” نیز برگزار می شود.
زمان برگزاری: چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸
️درباره مدرس 《دکتر مسعود مداح》_مدرس دانشگاه _دکتری حقوق جزا و جرم شناسی _وکیل پایه یک دادگستری _طلبه سطح عالی حوزه علمیه
مخاطبین کارگاه:
دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق
وکلای دادگستری
کارآموزان
طلاب
آنچه خواهید آموخت:
تعریف جرم کلاهبرداری و بیان ارکان آن
ارتباط جرم کلاهبرداری با فضای مجازی
بررسی انواع پرونده های کلاهبرداری و تبلیغ آن توسط ابزار رسانه جمعی
مزایا و معایب رسانه در تحقق انواع جرائم
مسؤلیت حقوقی و کیفری چهره های معروف
ارتباط با ما :
شماره تماس: 66910518-021
تلگرام: masoud_maddah
اینستاگرام: sparlos_law
1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
[…] دیگری از طریق توسل توام با سوءنیت به وسایل متقلبانه. تعریف کلاهبرداری رایانه ای نیز به لحاظ اینکه رایانه در تحقق آن عمدتاً وسیله […]