لینک ویدئو آموزش اصول رفتار شناسی در املاک جلسه سوم تقسیم بندی شخصیت ها در املاک در سایت آپارات>>>>>
ما در آموزش رفتار شناسی در املاک جلسه سوم نگاهی به نکاتی داریم که پیرامون تقسیم بندی شخصیت ها در املاک است. پیرامون نکات کاربردی و ارزشمندی صحبت می کنیم که تمام مشاوران املاک با آن سر و کار دارند. سر فصل های دوره شش جلسه ای رفتار شناسی در املاک را در ذیل این متن بیان نموده ایم. ما امیدواریم از این دوره آموزشی که به رایگان توسط فرشاد مجرب مدیر قرارداد دپارتمان مشاوران املاک اسپرلوس در اختیار شما قرار گرفته است. بهره مند شوید و در راستای بالا بردن سطح دانش و کسب روزی حلال استفاده نمایید. هدف ما در دپارتمان مشاوران املاک اسپرلوس ارتقای سطح دانش عمومی مشاوران املاک است. اگر علاقه مند به استخدام و آموزش رایگان هستید، با ما تماس بگیرید.
رفتار شناسی در املاک جلسه سوم ( تقسیم بندی شخصیت ها در املاک )
رفتارشناسی در املاک به مطالعه و تحلیل رفتار خریداران، فروشندگان و مستاجران در بازار املاک و مستغلات اشاره دارد. این حوزه شامل بررسی عواملی است که بر تصمیمات افراد در خرید، فروش یا اجاره ملک تأثیر میگذارد.
عوامل مؤثر در رفتارشناسی املاک :
- عوامل اقتصادی : شناخت بودجه مردم تاثیر مستقیم در رفتار شناسی شما نسبت به مشتری دارد.
- عوامل اجتماعی : تغییرات جمعیتی – سبک زندگی و ترجیحات فرهنگی – تمایلات به زندگی در مناطق خاص تمامی این ها می تواند تاثیر به سزایی در رفتار شناسی مشتری داشته باشد.
- عوامل روانشناختی : احساس امنیت و راحتی – تأثیرات اجتماعی و نظر دیگران – ترس از آینده و عدم قطعیت.
- عوامل محیطی : موقعیت جغرافیایی ملک – دسترسی به امکانات عمومی (مدارس، بیمارستانها، مراکز خرید) – وضعیت آب و هوا و محیط.
کاربردهای رفتارشناسی در املاک :
- تحلیل بازار: شناخت رفتار مشتریان میتواند به تحلیل دقیقتر بازار کمک کند و پیشبینیهای بهتری از روند قیمتها ارائه دهد.
- استراتژیهای بازاریابی: با درک نیازها و خواستههای مشتریان، میتوان استراتژیهای مؤثرتری برای جذب آنها طراحی کرد.
- توسعه پروژههای جدید: شناخت رفتار مصرفکنندگان میتواند به توسعه پروژههای مسکونی یا تجاری متناسب با نیازهای بازار کمک کند.
ابزار کلیدی رفتار شناسی در املاک
رفتارشناسی در املاک ابزاری کلیدی برای درک بهتر بازار و تصمیمگیریهای هوشمندانهتر در خرید، فروش یا اجاره ملک است. با توجه به تغییرات مداوم در بازار، تحلیل رفتارشناسی میتواند به عنوان یک ابزار مهم در موفقیت سرمایهگذاریهای ملکی عمل کند.
سلام امیدوارم حال دلتون خوب باشه و از جلسات آموزشی ما لذت برده باشید در جلسه سوم رفتار شناسی مشتری در آژانس املاک در خدمت شما هستیم در این جلسه به تیپ شخصیتی I می پردازیم این افراد درونگرا هستند قطعا با چنین افرادی زیاد روبرو شدید خیلی خوش ذوق هستند خیلی خیلی اهل شوخ طبعی هستند. معامله با این افراد راحت اینا حتی پا تلفن ندیده شوخی میکنن با اینا از جنس خودشون شوخی کن اتفاقا شوخی دوست دارند. خشک نباشید.
با اینا زبان بدن پر تلاطمی دارندخیلی دوست دارند صحبت کنند. زود رفیق میشن سریع به اسم کوچیک صداشون کن اصلا جزئیات براشون مهم نیست. بخصوص مشتری های تجاری واداری که با اعتماد به شما سریع پسند میکنن این افراد دوست دارند اعتمادشون رو جلب کنید مثلا تخفیف میخواننگو نه بگو میگیرم برات به این افراد بگید من برات جوری قرارداد میبندم مو لا درزش نره این افراد دوست دارند دیده بشن اکثرا بازیگرا خواننده ها این کاراکتر رو دارند خیلی اهل خواندن جزئیات نیستند. خوشش بیاد.
رفتار شناسی همانند مشتری
از تو تا تهش میاد باهات بگو هرجور تو میخای برات قرارداد میبندم این آدم ها دوست دارند هندونه بزاری زیر بغلشون بزارید. مثلا بگی به به چه صدایی داری شبیه فلان هنرپیشه ای مثلا من برای لاکچری، لاکچری قرارداد میندم اینا شخصیت کودک دارند دوست دارند. یکی همه کاراشونو بکنه تو معامله استرس داره اصلا اطلاعاتی ندارند. زیاد با این افراد خشک رفتار نکن با خنده بازدید بده دوست دارند. احوالپرسی کنید. شغلش رو بپرسید. هیچوقت مستقیم نرید سر اصل مطلب…
مثلا تو قرارداد من به این افراد برخورد میکنم کار خودمو میکنم ولی یه جوری وانمود میکنم که دارم به نفع تو کار میکنم اگر تو معامله شما یکی شخصیت D بود و دیگری I سمت شخصیت I پیش برید چون استرس داره و باید به شما تکیه کنه کلمات کلیدی که به کار میگیرن بوی کمک میده بوی مشارکت میده میدونه این خرید به نفعش ولی دنبال تایید تو ازت میپرسه اگر بخرم به نفعم هست. ازت شما میپرسه بازاز خرید و فروش خوب میخواد بدونه فقط خودش میخره یا بقیه هم میخرن این افراد کمیسیون شما رو مثل آب خوردن پرداخت میکنن.
منت شمارو هم میکشن با این دسته افراد جوری احوالپرسی کنید انگار صد سال میشناسیدش هیچوقت به این افراد نگید بازار خراب بخدا قرارداد ننوشتم. اتفاقا اگر بفهمن عقب میشینن این افراد گفتگوی ذهنی منفی زیادی سراغشون میاد اونا جایی قدم میزارن که شلوغ اصلا انتقاد نکنید. از این افراد زود میزنجن دلخور میشن به این افراد نگید. اگر الان نگیرید واحد رو مشتری روش اینا تو استرس قرارشون بدی میترسن بزار خودش بیاد دنبالت بعد محدودش کن تا بیاد سمتت من بازهم تاکید میکنم.
نتیجه گیری رفتار شناسی
این مطالب مطلق نیست به هیچ وجه اما شناختش به شما خیلی کمک میکنه این دسته از افراد دنبال سود هستند. براشون با دلیل سودشون رو تضمینی حساب کنید. این افراد دوست دارند با بقیه فرق داشته باشند اما یاد داشته باشید. مالک هایی با شخصیت I چون ترسو هستن.د معمولا تسویه درجا میخوان هیچوقت نگید نه بزارید بیان تو جلسه اونجا متقاعدشون کنید. یادتون باشه همه ما وقتی چیزی رو میخوایم شخصیتمون با زمانی که بدستش آوردیم متفاوت واسه همین مالک و خریدار یا موجر مستاجر یه ریز کاری هایی در این مبحث دارند. که به آن در ویدئو اشاره گردیده من بسیار سلیس و روان مطرح کردم و همه تلاش من بر این است که از نگارش کتابی دوری کنم و با شما جوری مطالب را مطرح کنم که انگار روبروی شما نشسته ام و مطالب را مطرح میکنم.
اگر نقصی کاستی وجود دارد بنده را حلال بفرمایید امیدوارم مبحث امروز برای شما کاربردی بوده باشد. ما جلسات بعدی راجب شخصیت C,S صحبت میکنیم با شناخت قانون دیسک که در این دوره رفتار شناسی بهش اشاره کرده ایم کمک زیادی به شما در مشتری شناسی میکند حتما مطالب را دنیال بفرمایید. در سایت هلدینگ اسپرلوس و پیچ اینستاگرام دپارتمان املاک اسپرلوس به آدرس sparlos_r پاسخگوی تک تک شما عزیزان می باشم.