لینک آموزش مشاور املاک مبتدی جلسه ششم (دفتر ثبت فایل مشاور املاک) | فرشاد مجرب در سایت آپارات>>>
آموزش مشاور املاک مبتدی جلسه ششم دفتر ثبت فایل مشاور املاک
سلام و ارادت فرشاد مجرب هستم مدرس در زمینه املاک مستغلات و مدیر قرارداد دپارتمان املاک اسپرلوس ، بار دیگر با شما هستیم در جلسه ششم آموزشی دوره اول مشاوران مبتدی با موضوعیت چگونگی ثبت کردن فایل بسیاری از مشاوران در زمینه جمع آوری فایل های خود بسیار شلخته و بی نظم هستند.
این بی نظمی به مرور باعث میشه اونها دچار سردرگمی و آشفتگی بشن گاهی اوقات این شلختگی باعث میشه خیلی از گزینه هایی که برای مشتری دارند. را به چشم نبینند دفتر فایل بی نظم مثل اتاق بهم ریخته میمونه که اگر شما در کمد لباس هات جوراب زیر شلواری و شانه برس باشه شما کلافه می شوید. پس بهتر است برای خود در اینجا شغل چند دفتر فایل داشته باشید.
سیستمی وجود دارد که این سیستم اسمی است. که من بر روی آن گذاشته ام به نام سه دفتری مشاور باید سه دفتر داشته باشد. یک دفتر برای فایل هایی که بدست می آورد یک دفتر برای دفاتر مشتری یک دفتر دفتر برنامه ریزی هفتگی و ماهیانه که همان کمپین کاری خود را ثبت و ضبط مینماید. که به آن در جلسات بعدی اشاره خواهم کرد برویم سراغ دفتر فایل خوب دفتر فایلی که تشکیل میدهیم.
چگونگی ثبت فایل در دفتر مشاور املاک
چگونه موارد بدست آمده را در آن ثبت و ضبط نماییم. بسیاری از دفاتر به صورت آماده هستند که شما میتوانید سفارش دهید. که در دفتر فایل تمامی موارد ذکر شده و فقط شما متناسب با موردی که دارید. آن را ثبت میکنید اما پیشنهاد من بر این است. که بهتر است شما خودتان یک دفتر فایل برای کار خودتان درست کنید بهتر است یک دفتر دویست برگی داشته باشید و دفتر خود را بر اساس منطقه تفکیک کنید.
مثلا بیست صفحه اول برای یک خیابان بیست صفحه دوم برای خیابان دیگر به همین منوال پیش برید اینجوری در پایان هر هفته با مالکین تماس بگیرید و موجودی بگیرید. که آیا فروش یا اجاره رفته است یا خیر شما با این کار به راحتی متوجه می شوید. که در چه نقطه ای از موقعیت جغرافیایی که فعالیت میکنید. آیا کسری فایل دارید یا خیر و دوم اینکه شما به راحتی به فایل های خود برای مشتری دسترسی دارید. بخاطر داشته باشید وقتی جلوی مشتری دفتر فایل شما مرتب و منظم باشد. در ناخودآگاه مشتری تاثیر میگذارد وقتی شما داخل یک معازه میشوید و ویترین زیبای یک فروشنده را می بینید.
بیشتر مشتاق میشوید به خرید تا وارد فروشگاهی که ویترین آن شلخته است. با این شیوه به هیچ وجه شما دچار سردرگمی نخواهید شد. راجب صفحه بندی موقعیت جغرافیایی در دفتر فایل در ویدئو مثال زدم به وضوح معین و روشن می باشد. دفتر دیگر دفتر مشتری شما خواهد بود خیلی از مشاوران شماره تماس مشتری های خود را در همان دفتر فایل ثبت مینمایند. باید یک دفتر جداگانه برای مشتری های خود داشته باشید. که در آن ثبت کنید به خاطر داشته باشید. داشتن مشتری شما را به پول می رساند. مشتری با شما تماس میگیرد و شما فایلی ندارید بیخیال نشوید شماره مشتری را یادداشت نمایید.
دفتر ثبت مشتری های مشاور املاک
در دفتر مشتری و موردی که میخواهد را ثبت کنید. بارها پیش آمده مشاور برای مشتری یک هفته بعد یک فایلی بدست آورده و چون شماره مشتری را جایی ثبت نکرده نتوانسته معرفی کنه شما موظف هستید. همانطور که دفتر فایل دارید دفتر مشتری های خود را آخر هر هفته با فایل های جدیدی که دارید. مطابقت بدید به مرور این شرایط شمارو قطعا و تضمینی به قرارداد میرسونه در تجربه چندین ساله ای که داشتم مشاوران زیادی را دیدم که با این سیستم توانستند نتیجه بگیرند. به خاطر داشته باشید حتما همراه از مشتری داشته باشید تا راحتر پل ارتباطی داشته باشید.
اما دفتر مهمی که شمارا به روان ذهنی درست هدایت میکند. دفتر برنامه ریزی شما می باشد مشاوران در روز دچار سردرگمی میشوند. برای مثال قراراست بازدید بدهند فردا کارشناسی بروند فردای آن روز فراموش میکنند. اگر تمامی برنامه های خود را یادداشت نمایند. به هیچ وجه از صبح روزی که وارد دفتر می شوند. دچار سردرگمی نمیشوند. آگهی هایی که درج میکنند را در آن ثبت کنید. بارها پیش آمده به علت آگهی زیاد مشاور پس از تماس مشتری نمیداند. کدام آگهی را زده اگر تمام کارهای روزمره و هفتگی و ماهیانه خود را ثبت کنید.
قطعا و تضمینی قرارداد خواهید نوشت. به خاطر دارم در دوران مشاوری خودم با همین سیستم هر هفته قرارداد داشتم نظم مهمترین مسئله در این شغل است. افتخاری مجدد نصیب اینجانب شد تا بار دیگر در خدمت شما باشم امیدوارم با مطالعه این مبحث و تماشای ویدئو ابهامات شما دوستان برطرف شما باشد. حتما سایت ما و پیج بنده را دنبال نمایید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما عزیزان قراربگیرد.